een nieuw verhaaltje.... - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van angela uijterlinde - WaarBenJij.nu een nieuw verhaaltje.... - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van angela uijterlinde - WaarBenJij.nu

een nieuw verhaaltje....

Door: angela

Blijf op de hoogte en volg angela

19 Februari 2009 | Barbados, Bridgetown

he Lieve mensen!

hier dan weer even een berichtje vanuit het carribisch gebied!

ik ben hier alweer bijna 6 weken,de tijd gaat zo ontzettend snel,het is niet normaal...
ik ben nu bezig aan me 3e cruise,en het gaat allemaal erg goed!
de mensen zijn heel leuk de taal gaat me ook steeds beter af,en er zijn veel nederlanders aan boord deze 2 weken,dus ik kan ook nog nederlands praten wat het soms wel makkelijk maakt.

we zijn nu weer op zee vanavond onderweg naar het mooie eiland Barbados,
jammer genoeg ben ik helaas niet vrij morgen,en sta ik op IPM dat houdt in dat je niet het schip af mag,want als er een emergency is dan moeten er een paar traffic directors aan boord blijven,en aangezien ze me van de week traffic director gemaakt hebben kan ik nergens heen!!
wat moet ik nou doen als er een emergency gebeurd aan boord:
mijn station is boven op deck 10 en ik moet zorgen dat alle mensen naar beneden gaan naar deck 6 om daar naar hun reddingsboot of redding raft te gaan.als hun allemaal veilig zijn dan moet ik naar me eigen raft gaan en wachten op verdere instructies.
iedere 2 weken hebben we een oefening voor de emergency drill en het is nog vrij pittig!

vorige week ben ik lekker een paar keer een ochtend en 1 hele dag vrij geweest en zijn we het schip afgegaan om te shoppen, te eten, te zonnen of om te internetten.er zijn namelijk een paar eilanden waar we vrij kunnen internetten en dat scheelt weer in de kosten!! ik heb nu al wel een paar favoriete eilanden die ik erg leuk vind, zoals Barbados om het mooie strand en de leuke bar Boat Yard,San Juan voor het shoppen en voor Senior Frog,dat is een bar waar ze gigantische coctails schenken voor maar $15 en je heb de hele avond schik! en St dominica voor het regenwoud!over 2 weken gaan we naar de watervallen van St dominica dat schijnt echt heel mooi te zijn, en je kunt er ook in zwemmen als je wilt,want ze hebben een warme en een koude waterval!ik ben er erg nieuwsgierig naar.
alle eilanden zijn ook verschillend van mekaar en normaal zou je er nooir komen!dus ik heb eigenlijk wel een beetje mazzel dat ik dit allemaal kan zien tijdens mijn reis hier!
aankomende week ben ik voor het eerst vrij op St Maarten en het prive eiland van de HAL, Half Moon Cay,dus daar gaan we ook maar even een kijkje en een duik nemen,
ik zal een paar mooie plaatjes van alle eilanden schieten en met jullie delen bij het volgende verhaal!

ik heb nog wel een grappig verhaal over een passagier die hier aan boord was vorige week.
haar naam is Margaret,single,85 jaar en ze komt uit Canada en ze was hier samen met 5 andere vriendinnen op vakantie.
ze had een afspraak gemaakt bij me om d'r haar te wassen en te fohnen,want ze had een date met een man hier aan boord,ik werd natuurlijk wel een beetje nieuwsgierig en ik vroeg aan haar:
Margaret,can you tell me who that man is?? she said yes,het is Bill the guy who plays the piano in the Ocean bar downstairs.i said really??? thats really nice! she said,yes but im a little bit nervus for it,because it has been a long time ago that i went on a date!
so i said to here, you gonna be fine and you are gonna have fun this afternoon.
and then she said:i hope so because im gonna tell him im on the pill so we can have sex.....!!!!
noooouuuuu ik wist even niet waar ik kijken moest,een vrouw van 85 die jou verteld dat ze er nog wel zin in heeft,dat is natuurlijk wel een beetje vreemd!de meiden en ik hebben er erg om gelachen toen ze dat zei,en zelf moest ze er het hardst om lachen!
ze heeft een hele leuke date met hem gehad,maar of het zover is gekomen dat weet ik niet!
De meiden en ik hadden ook nog een leuke verassing voor haar, 2 dagen voordat ze terug ging naar Canada.
de laatste woensdag van de 14 daagse cruise die de mensen maken is het Black&White Formal Night,dat houdt in dat er een dans avond is en dat iedereen er helemaal tip top in orde uitziet.wij als crew mogen ook naar die avond toe,en het is tot nu toe mijn favoriet!

Margaret,had weer een afspraak met me gemaakt voor die dag om d''r haar te doen,en ze was wel benieuwd wat we voor haar in petto hadden die avond.
het enige wat we haar verteld hadden,is dat we een andere date hadden geregeld voor haar die avond.
Ze vroeg me toen ze binnen was meteen: is he handsom??? i said yes,dont worry he looks really good!!
wat hadden we nou gedaan,we hadden aan 1 van de officiers gevraagd of hij haar date wou zijn voor die avond,en gelukkig dat wou hij doen!toen ze hem zag moest ze erg lachen en ze vond het een heel leuk dat we dat voor haar geregeld hadden.
Margaret heeft de avond van d'r leven gehad,ze was niet van die dansvloer af te slaan.
de officier die had het wel gezien na 2 dansjes,maar zij trok hem iedere keer weer de dansvloer op.
wij hebben er met ze allen erg van genoten om haar zo zien te genieten!!

met de nieuwe manager die we hebben gekregen gaat het gelukkig nu ook erg goed!
het is een leuke meid van 23 jaar en ze komt uit engeland,en ze zorgt er echt voor dat we met ze allen een team vormen!
soms zijn er dagen dat we minder druk zijn,en dan moet je je zelf gaan promoten om je collum vol te krijgen met gasten.
je moet dan met flyers rond gaan en die uitdelen,maar 9 van de 10 keer gaan we lekker buiten zitten aan de andere kant van het schip ;) om even een kleurtje op te doen,of we gaan bij de gangway staan,(dat is waar de gasten van en aan boord komen als ze terug komen van hun tours of van het strand)om even uit te rusten!!

jaaaaa.....,we maken echt heel veel leuke dingen mee op dit schip,en ik ben nog stees erg blij dat ik deze keuze heb gemaakt!!
ik geniet nog steeds,en elke dag is weer anders en dat maakt het werken ook zo leuk!
(maar heel soms mis ik het koude natte loosdrecht wel een beetje!!)
ik zie jullie over een maandje of 8!!

veel liefs vanuit het zonnige oord!!






  • 20 Februari 2009 - 05:42

    Wilma B:

    Hoi Angela
    Wat een leuk verhaal,je maakt zo ook echt van alles mee he.geniet maar lekker,hier is het saai,donker en nat
    Groetjes Wilma

  • 20 Februari 2009 - 06:01

    Onoozele:

    He ansie mooi te horen dat het je zo goed gaat en een nog veiliger gevoel dat je ook mensen mag redden maar niet eerst alle knappe mannen van boord.geniet ervan enveel plezier

  • 20 Februari 2009 - 08:54

    Je Zus Co:

    heey lieve ansie!!

    Leuk verhaal heb je er weer van gemaakt!!
    Ben blij om te horen en te lezen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt!!
    Geniet er lekker van en spreek je snel weer!!

    dikke kus co

  • 20 Februari 2009 - 08:59

    Helen:

    He lieverd!
    Wat een geweldig verhaal over dat vrouwtje die er nog wel zin in had haha :D Zo te horen heb je het hartstikke naar je zin! Leuke foto's ook, je ziet er supergoed uit moppie! Ik mis je wel hoor en we houden wijn over thuis :D Spreek je snel mop!

    Dikke kus


  • 20 Februari 2009 - 09:07

    Marijke V H:

    Hoi Ans
    Nou we zijn weer helemaal op de hoogte van het wel en wee op je "bootje" leuk hoor! groetjes en tot na het volgende verhaal. Doeg Marijke

  • 20 Februari 2009 - 11:57

    Tante H:

    Hoi Ans!
    leuk verhaal! blijf schrijven en foto's nemen!
    xx tante h

  • 20 Februari 2009 - 15:01

    Moeder Nel:

    Hey Lieverd,

    Leuk verhaal weer om te lezen,ik hoop dat je functie als traffic director nooit zou hoeven uitvoeren,je ziet er goed uit,en geen oude dames meer voor de gek houden he! blijf lekker genieten van alles

    Dikke kussssssssss

  • 21 Februari 2009 - 09:04

    Suus:

    He Ansie, Ik heb je net al gekrabbeld maar toch nog even reageren. Leuk verhaal weer en wat een mooie foto's! Wij zijn wel jaloers hoor!! Geniet van al die mooie plekken en tot je volgende verhaal.
    Liefs Jan,Suus,Isabel en Wessel

  • 21 Februari 2009 - 14:17

    Tante Ineke:

    meid, ik had mezelf van je maillist gehaald, stom,stom,stom.Maaar.. ik ben er weer.Je zult wel veel gekke typetjes tegenkomen.Ik ben gisteren op Bert zijn verjaardag weer helemaal op de hoogte gebracht. Van die plotselingen regenbuien als je met je zus zit te skype en nog veel meer.
    Jij zit in de zon en ik ga nu met de bus naar de ijsbaan dus ga mijn sjaal zoeken.Meisie geniet van alle leuke dingen. gr van de de Langetjes van de Lindelaan

  • 21 Februari 2009 - 15:14

    Ilona:

    He Moppie,
    Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat, Dat kan je ook wel op de foto's zien, wat zie je er goed uit zeg, komt zeker door die lekkere cocktails (ha ha). Nou ik hoop dat je niet ineens naar dek 10 hoeft hoor, lijkt me maar niets.
    Nou meissie blijf vooral genieten en kom maar weer snel met een nieuw verhaal en nieuw foto's
    Dikke knuffel XX

  • 23 Februari 2009 - 12:12

    Karin:

    Hé Ansie!
    Fijn om weer wat van je te horen en zeker zo'n leuk verhaal!
    Je ziet er echt goed uit meis!
    Heb je zelf eigenlijk al een date gehad????

    Liefs Jan, Karin en Hannah

  • 23 Februari 2009 - 17:51

    Blin:

    hee arie,
    wat heb je weer een pracht verhaal geschreven, ik hoor het je vertellen!;) haha
    kan me voorstellen dat je heerlijk geniet en zeker geen spijt hebt, houden zo!!
    maar ik mis je wel hier hoor:(
    tot t volgende verhaal!
    dikke x blin

  • 25 Februari 2009 - 07:28

    Pa Piet:

    Hey lieverd
    Leuk verhaal van dat oude vrouwtje heb er wel om gelachen.Ben blij dat je het goed naar je zin nu maar je moet een beetje meer fotoos op zetten van de boot en van de eilanden waar je komt.Nou meid we wachten weer op het volgende verhaal en fotoos.Ik ga nu ook aan het werk de groetjes van hier en vermaak je dikke kus.

  • 12 Maart 2009 - 16:19

    Skippy Ronnie:

    Nou Ansie het klinkt allemaal goed. Kan je mij niet ff oppikken op het hilversumskanaal ofzo. Ik ben nu alweer bijna een week terug, en geloof me dit weer mis je echt niet hoor. Ik ben het weer namelijk alweer beu. Ik zou zo weer terug willen naar skippyland, dus geniet er maar ff van because it's over in a blink of an eye. Enjoy the rest of your trip, and keep in contact. X Ronnie

  • 19 Maart 2009 - 06:36

    Rianne:

    Heee Traffic Director!!

    Leuk om je te volgen! Weer een heel ander soort reis dan dat ik heb gedaan, maar zeker niet minder leuk! Ik heb het idee dat je er echt iets onvergetelijks van maakt en als er geen avonturen zijn, je ze wel opzoekt!

    Ik wil je ook nog even zeggen dat ik het heel knap van je vindt dat je dit allemaal 'alleen' doet! Petje af! Ik had het je niet na gedaan!

    En wat suuuper relaxed dat je ook tijd hebt om al die eilandjes te verkennen en dat elk eiland weer anders is!

    Geniet maar! En de groeten aan Margaret! Hahahaha..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Barbados, Bridgetown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2009

laatste lootjes!

16 Mei 2009

Goodbye Carribean,Hello Canada

24 Maart 2009

Brand!

19 Februari 2009

een nieuw verhaaltje....

27 Januari 2009

ff een berichtje
angela

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 14685

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: