Brand! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van angela uijterlinde - WaarBenJij.nu Brand! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van angela uijterlinde - WaarBenJij.nu

Brand!

Door: angela

Blijf op de hoogte en volg angela

24 Maart 2009 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Hi lieve mensen!

hier ben ik dan weer met een update van mijn leven op de Maasdam.

Wat zal ik vandaag eens gaan doen??Een beetje sightseeing?,naar het strand? of shoppen?
Zo raar om die dingen allemaal op 1 dag te kunnen doen,terwijl je dat anders alleen maar eens per jaar op je vakantie kan doen.
Dit leventje begin ik steeds leuker te vinden.:D

Ik ben hier nu bijna 3 maanden en moet nu al afscheid gaan nemen van 4 meiden in de spa waar je erg close mee bent geworden in zo"n korte tijd!
De eerste die vertrekt is my roommate Jenny,ik vind het ontzettend jammer dat ze weggaat maar zij is erg blij om nu naar huis te gaan.Ze heeft dr 8 maanden contract er op zitten en kan niet wachten tot vrijdag!
Mijn nieuwe kamergenoot wordt mijn collega kapster Becky,dat wordt een feestje!
De andere 3 meiden vertrekken volgende week vrijdag in Barbados,dus het is veel geregel voor hun op dit moment,zijn alle tickets goed,hebben ze hun papierwerk in orde en natuurlijk het leukste van alles is de koffer weer inpakken!
ze hebben allemaal te veel bagage en kunnen het allemaal niet kwijt in 1 koffer.Is ook niet zo gek als je je helemaal gek kan shoppen hier in de Carribean voor weinig geld!!!
Ik heb dan wel weer geluk dat we 1 dag in Rotterdam zijn,zodat ik al heel veel van me spullen aan paps en mams kan geven!!:D dus het gebrek aan ruimte in mijn koffer zal ik niet hebben haha...
We zijn ook druk bezig met kadootjes regelen voor de meiden,en dat is voor ons dan weer een hele klus,want wat ga je ze geven en hoeveel willen we uitgeven p.p
we hebben al wat leuke ideetjes dus dat gaat wel goed komen.
En dan maken we weer ruimte voor 4 nieuwe meiden,dus we krijgen een hele niewe club!!
ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen... we wachten af!

Voor de rest met het werken gaat het allemaal goed,de ene dag is het drukker als de andere dag,en het ligt er ook helemaal aan in welke haven we liggen.Sommige eilanden zijn wat meer favoriet dan andere,en dan zie je toch dat mensen tot laat
Vorige week dinsdag (de 4e dag van de cruise)was het ook rustig dus mijn manager Donna vroeg of ik zin had om mee te gaan voor lunch in een restaurant vlakbij het schip.
Ik zei ja dat is een goed idee laten we gaan.Toen we in het restaurant zaten hoorde we in de verte een brand alarm gaan,en beide dachten we huh??? "is dat ons brandalarm''?
want s morgens hadden we al een fire drill gehad dus het kon ons schip niet wezen,en we lagen die dag met 3 schepen in de haven.Wij nog een keer goed luisteren en we konden het niet goed horen van welk het schip het kwam.Dus we hebben lekker rustig door gegeten,en daarna gingen we nog even wat winkeltjes in om luchtjes te scoren in de Cruise Terminal,maar toen we in de winkel stonden hoorde we overal sirenes,dus toch maar even om het hoekje kijken wat er allemaal aan de hand is buiten.En daar kwam brandweerwagen nr 1 aan,nog geen minuut later nr 2 en daarna nr 3,en ze gingen richting ons schip,Wij gauw afrekenen en wegwezen!!
Bij het schip aangekomen,mochten we niet verder.Wij vragen wat er was,want de gasten waren geevacueerd van het schip en wat bleek er was brand in de crew keuken beneden op deck 3...
De kok had het gas aan laten staan met een pan op het fornuis,en die dacht er even een flinke scheut olie in te gooien,en dat was helemaal fout!!!
Wij konden niet eens in de gangway kijken want je zag niets dan alleen maar rook,rook,rook!!
Gelukkig heeft de kok de brand zelf kunnen blussen en waren er geen gewonden, maar er was zoveel rook,dat ze de brandweer hebben gebeld,en die hebben voor de rest gezorgd.Het heeft bij mekaar een uur of anderhalf geduurd voor dat wij weer het schip op mochten.
Het was natuurlijk een hele sensatie en er werd die dag over niets anders gesproken dan de brand.
De dag erna hadden we een traffic director meeting met alle traffic directors en toen werd ons wel even duidelijk verteld dat onze functie erg belangrijk is aan boord,daarna lieten ze ons een video zien van een schip in 1990 wat helemaal afgebrand was,dus dan wordt je wel even wakker geschud!
Alles kan zomaar veranderen in een minuut op het schip dat hebben we wel gemerkt,nu maar hopen dat het niet weer gebeurt!!

We zijn op dit moment dat ik het berichtje typ weer op zee onderweg naar het prive eiland half moon cay (mijn favoriet) waar we donderdag weer een lekkere dag kunnen doorbrengen,want ik heb een halve dag vrij!!! :D

Tot slot heb ik een hele bundel mooie fotos voor jullie van een paar eilanden inc St Maarten,echt een aanrader voor iedereen om daar je vakantie door te brengen :D



tot gauw....

veel liefs en een dikke kus vanuit me hut! (K)

  • 25 Maart 2009 - 04:41

    Wilma:

    Hoi Angela

    Jeempie,wat een slecht leven heb jij!!
    Maar geniet maar lekker hoor.Goeie reis verder

  • 25 Maart 2009 - 08:23

    Taat:

    Arie, het klinkt allemaal echt zoooooooooooo lekker!! JALOERS! :D Nee meis gun het je van harte, geniet ervan! Dikke kus

  • 25 Maart 2009 - 09:12

    Helen :

    He lievie!

    Wat leuk om weer eens een berichtje te lezen van je. Jammer dat die 4 meiden weggaan, maar er komen vast leuke voor terug. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen met die brand! Ik ga even naar je foto's koekeloeren, spreek je snel schat!

    Dikke kusssssss

  • 25 Maart 2009 - 10:58

    Ineke S:

    wel je kunt wel reisleider worden voor de caribieen hier inloosdrecht ik denk dat je alle leuke plekjes nu wel weet.
    leuk dit schrijven vroeg van de week nog aan je moeder hoe is het met ans
    groetjes ineke

  • 25 Maart 2009 - 11:48

    Myrte:

    Hi Lieve Arie,

    Oh heerlijk weer wat van jou om te lezen ;) Wat heb je het toch geweldig daar! Dat zou ik misschien ook nog wel willen. Eerst maar kijken hoe mijn eilandje bevalt. Enjoy! Xxx My

  • 25 Maart 2009 - 12:14

    Blin:

    hee arie!
    leuk weer wat van je te horen! vroeg me al af of je schip van de zee verdwenen was;)
    geniet er nog lekker van! je maakt een hoop mee!
    enjoy!!
    dikke kuss blin

  • 25 Maart 2009 - 21:26

    Tante Ineke:

    Aan sensatie geen gebrek,je rolt van het een in het ander,heb je het wel allemaal op een rijtje.
    Het leven hier lijkt zo saaaaaai met al die regen, wind en andere Meteologische ellende. Ik kan je foto's nog niet beklijken je profiel zit dicht, maar ik heb me aangemeld als vriend dus doe er snel wat aan.
    Angie, het is hier nu 22.30 uur en ik kruip onder mijn dubbele dekbedje.hou jij de werled nog maar een poosje wakker en tot de volgende mail
    gr van ons
    we zullen morgen, op de verjaardag van Mark een borrel op je nemen.

  • 25 Maart 2009 - 22:32

    Moeder Nel:

    Hey Ansie,

    Gezellig weer een verhaaltje van jou,
    Je maakt toch steeds weer wat anders mee,de foto"s zijn ook erg leuk wat een giga boot zeg!lijkt me echt leuk daar een rondleiding op te krijgen.
    geniet er maar lekker van

    Dikke kussssssssssssssss

  • 26 Maart 2009 - 13:52

    Mireille:

    Hoi meis, geweldig wat je allemaal mee maakt. Bij mij komt er weer een hoop verhalen naar boven uit mijn tijd op de carribean, blijven genieten.Wij komen zeker even naar rotterdam alleen al voor Robin want hij mist je nog steeds. dikke kus van ons allemaal doeiii

  • 26 Maart 2009 - 16:33

    Opa Van De Meent:

    Hey Lieve Ansie,

    Hier een bericht van je oude opa.
    Hoe gaat het met je?
    Met mij gaat het goed.
    Ik was erg blij dat je me gebeld hebt van de week, vond het erg fijn.
    Morgen ga ik naar de beukenhof en Oma komt woensdag.
    Als je weer thuis bent dan gaan we weer eens lekker ravotten.
    Veel plezier en ik spreek je weer.

    Dikke zoen en daar moet je het maar mee doen.

    Liefs Opa

  • 26 Maart 2009 - 18:32

    Rem:

    He ans.

    Gaat het allemaal goed daar??
    Het lijkt er wel op. Harstikke leuk voor je. Ben wel een beetje boel jaloers op je.
    Hier gaat ook alles goed, alleen kut weer. Heb je al een beetje lekker geneukt of ben je daar te druk voor??? Veel pezier en we spreken elkaar snel weer door de telefoon groetjes je zwager

  • 26 Maart 2009 - 21:07

    Suus:

    Ansie, Leuk verhaaltje en wat een gave foto's! Wel spannend zo'n brandje tussendoor! Blijf er vooral van genieten maar dat is volgens mij niet zo'n probleem. Spreek je snel weer op msn.
    Liefs Jan&Suus en een dikke kus van Isabel&Wessel

  • 29 Maart 2009 - 12:30

    Ilona:

    Hey Ansepans, Nou je maakt ook wel van alles mee hoor!. nou weer een brand, gelukkid is het goed afgelopen, spannend hoor. Mooie foto's meissie, blijf genieten van die heerlijke zonnenstralen waar wij alleen maar van dromen!
    Hele dikke knuffel.XXXX

  • 31 Maart 2009 - 16:58

    Ome Henk En Tante A:

    Hoi Ans,

    Wat heb jij daar toch een vervelend leven zeg!
    we hebben op het reisbureau een gids gehaald en daar staat de maasdam ook in,wat een geweldig schip zeg!
    Maar geniet lekker van je reis.
    groetjes van ons allemaal

  • 03 April 2009 - 13:39

    Jesse:

    d3w fikngyskdpflgmfjhtfnvv bb ,ggkkkllll;.;iyfcsxa

  • 03 April 2009 - 13:39

    Jesse:

    d3w fikngyskdpflgmfjhtfnvv bb ,ggkkkllll;.;iyfcsxa

  • 16 April 2009 - 20:19

    Daantje:

    Hey Ansie,

    Hoe is het nou?
    Tijd niks van je gehoord.
    En wanneer zet je er weer eens een nieuw verhaal op.
    Ik hoop dat je snel weer online bent of dat je belt.

    Veel liefs daantje

  • 04 Mei 2009 - 19:39

    Henk En Hinke:

    hoi angela,
    hoe gaat het met je, zo te zien heb je het wel naar je zin, was er steeds niet van gekomen om je site te bekijken maar nu dan toch wel, ziet er heel leuk uit. jij ziet zo nog eens wat van de wereld he, hier gaat alles goed en binnenkort schrijf ik wel weer eens iets, groetjes van ons

    henk en hinke

  • 11 Mei 2009 - 08:38

    Suus:

    Ansie het wordt wel heel erg tijd voor een nieuw verhaal hoor!!!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Britse maagdeneilanden, Road Town

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2009

laatste lootjes!

16 Mei 2009

Goodbye Carribean,Hello Canada

24 Maart 2009

Brand!

19 Februari 2009

een nieuw verhaaltje....

27 Januari 2009

ff een berichtje
angela

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 14656

Voorgaande reizen:

02 Januari 2009 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: